Panço Müşteri Kişisel Verilerin İşlenmesine Dair Aydınlatma Metni
1. Amaç ve Kapsam
Değerli Müşterilerimiz, Panço Giyim Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (“Panço”) olarak sizlerin mahremiyetine ve kişisel verilerinizin korunmasına önem vermekteyiz. Bu çerçevede 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetleri ve Kanun’dan doğan haklarınız hususunda sizleri bilgilendirmek isteriz.
Kişisel verileriniz, Kanun’da öngörülen temel ilkeler çerçevesinde, aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebeplerle işlenmekte ve bu amaçlar doğrultusunda tespit edilen saklama süreleri boyunca güvenli bir şekilde saklanmaktadır.
2. Veri Sorumlusu Bilgileri
Unvan : Panço Giyim Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi
Adres : Zafer Mh. Bahargülü Sk. No:2-4 Bahçelievler / İstanbul / Türkiye
Mersis / Sicil No : 07210390008400015/ 235987-0
İletişim Adresi : kvkk@panco.com.tr
3. Kişisel Verilerinizin İşleme Amaçları ve Hukuki Sebepleri
Panço olarak kişisel verilerinize yönelik gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetlerimize dair detayları aşağıda bulabilirsiniz:
(i) Mağazalarımızdan Alışveriş Yapmanız Halinde
Mağazalarımızdan alışveriş yapmanız halinde, müşteri tanımlama ve fatura düzenlenmesi kapsamında Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem ve Hesap ve Ödeme bilgileriniz sizlerden sözlü olarak temin edilmekte ve mal/hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması halinde” hukuki sebebine ve Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmekte ve saklanmaktadır.
Bununla birlikte, mağazalarımızda yer alan kameralar aracılığıyla Görsel Kayıtlarınız, fiziksel mekân güvenliğinin temini amacıyla ve Kanun’un 5/2(f) bendi kapsamında “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanılarak işlenmedir. Kamera kayıtlarının işlenmesi sürecinde işlenen kişisel verileriniz hakkında detaylı bilgi için mağazalarımızda konumlandırılan kamera kaydı uyarı metinleri ile aydınlatma metinlerini inceleyebilirsiniz.
(ii) panco.com.tr Üzerinden Alışveriş Yapmanız Halinde
Web sitemiz üzerinden alışveriş yapmanız halinde, müşteri tanımlama, fatura düzenlenmesi ve siparişin teslimi kapsamında Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, İşlem Güvenliği ve Hesap ve Ödeme bilgileriniz sizlerden web sitemiz aracılığıyla temin edilmekte ve mal/hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması halinde” hukuki sebebine ve Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmekte ve saklanmaktadır.
(iii) Diğer E-Ticaret Platformları ile Pazaryerlerinden Ürünlerimizi Satın Almanız Halinde
Firmamızın satıcı konumunda olduğu e-ticaret platformları ve pazaryerleri üzerinden alışveriş yapmanız halinde, müşteri tanımlama, fatura düzenlenmesi ve siparişin teslimi kapsamında Kimlik, İletişim ve Müşteri İşlem bilgileriniz sizlerden ilgili e-ticaret platformları ve pazaryerleri temin edilmekte ve mal/hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması halinde” hukuki sebebine ve Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak işlenmekte ve saklanmaktadır.
(iv) Talep ve Şikayetlerin Alınması ve Satış Sonrası Destek Süreçleri
Talep ve şikayetlerinizi bizimle paylaşmanız halinde, Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem ve Talep ve Şikayet bilgileriniz sizlerden çağrı merkezimiz üzerinden sözlü olarak veya web sitemizde bulunan web iletişim formu aracılığıyla temin edilmekte ve talep ve şikayetlerin takibi ile mal/hizmet satış sonrası destek süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(c) bendi kapsamında “Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması halinde” hukuki sebebine dayanılarak işlenmekte ve saklanmaktadır.
Talep ve şikayetlerinizi çağrı merkezi üzerinden iletmeniz halinde yukarıda ifade edilen bilgilerinize ek olarak, İşitsel Kayıt (ses kaydı) bilgileriniz de tarafımızca kaydedilmektedir. Çağrı merkezimiz üzerinden gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetlerimiz ile ilgili detaylı bilgi sizlerle çağrı merkezimiz üzerinden paylaşılmaktadır.
(v) Müşteri Memnuniyeti Anketleri
Şirketimizce müşteri memnuniyetine yönelik düzenlenen anketlere katılım sağlamanız halinde, Kimlik, İletişim ve Talep ve Şikayet bilgileriniz sizlerden sözlü, eposta veya SMS aracılığıyla temin edilmekte ve müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi amacıyla Kanun’un 5/2(f) bendi kapsamında “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanılarak işlenmekte ve saklanmaktadır.
(v) Pazarlama ve Ticari Elektronik İleti Gönderimi Faaliyetlerimiz
Pazarlama faaliyetlerimiz kapsamında siz müşterilerimize ait Kimlik ve İletişim verileri, ürün / hizmetlerin pazarlama süreçlerinin yürütülmesi amacıyla ve açık rızanızın temin edilmesi hukuki sebebine istinaden işlenmektedir. Pazarlama amacıyla müşteri tanımlama süreçleri kapsamında gerçekleştirdiğimiz kişisel veri işleme faaliyetlerimiz hakkında detaylı bilgi için www.panco.com.tr adresinde yer alan ve ilgili kanallarda bilginize sunulan Pazarlama Kişisel Verilerin İşlenmesine Dair Aydınlatma Metnimizi ve bu kapsamda sizlerin onayına sunulan Mağaza Pazarlama ve Ticari Elektronik İleti Açık Rıza Metnimizi inceleyebilirsiniz.
4. Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemleri
Yukarıda detaylandırılan süreçler kapsamında işlenen kişisel verileriniz, şirketimizce elektronik ortamlar üzerinden veya sözlü olarak, kısmen otomatik veya otomatik olmayan yöntemlerle işlenmektedir.
5. Kişisel Verilerin Aktarılması
(i) Yetkili Kişi, Kurum ve Kuruluşları:
Kişisel verileriniz, Kanun’un 5/2(ç) bendi kapsamında “bir hukuki yükümlülüğümüzün yerine getirilebilmesi için zorunlu olan durumlar” hukuki sebebine dayanılarak, yetkili kişi/ kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi amacıyla Ticaret Bakanlığı ve Gelir İdaresi Başkanlığı ve talep edilmesi halinde Mahkemeler ve diğer yetkili kamu otoriteleri ile paylaşılabilmektedir.
(ii) Tedarikçilerimiz:
Kişisel verileriniz, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve ürün ve hizmetlerin pazarlanması süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Elektronik Ticaret Destek ve Segmentasyon Hizmeti Sunan Tedarikçilerimiz ile, mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi Çağrı Merkezi Hizmeti Sunan Tedarikçimiz ile lojistik faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla Kargo Firmaları ile, ürün/hizmetlerin pazarlama süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Telekomünikasyon Hizmeti Sunan Tedarikçimiz ile, finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi amacıyla ise SMMM ve YMM Firması ile paylaşılabilmektedir.
(iii) Bayilerimiz:
Kişisel verileriniz, mal / hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi ve ürün ve hizmetlerin pazarlama süreçlerinin yürütülmesi amacıyla Bayilerimiz ile paylaşılabilmektedir.
Verilerinizin güvenliğinin temini adına kişisel veri aktarımında bulunulan üçüncü taraflardan veri güvenliğinin teminine ilişkin taahhütler alınmakta ve veri aktarımı güvenli yollarla yapılmaktadır.
6. İlgili Kişinin Hakları
Kanun’un 11. maddesi uyarınca sahip olduğunuz ve aşağıda yer alan haklarınıza ilişkin taleplerinizi www.panco.com.tr adresinde Panço Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikası ekinde bulunan Panço İlgili Kişi Başvuru Formunu doldurmak suretiyle kvkk@panco.com.tr adresi üzerinden bize iletebilirsiniz. Panço olarak talebinizi mümkün olan en kısa sürede değerlendirecek ve en geç otuz (30) gün içinde sonuçlandıracağız.
Kişisel verinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
Kanun’un 11. maddesinin (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
Kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonuç doğurması durumunda itiraz etme,
Kişisel verilerinizin ilgili mevzuata aykırı olarak işlenmesi sebebiyle herhangi bir zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Konu ile ilgili daha detaylı bilgi www.panco.com.tr adresinde bulunan Panço Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasını ve www.verbis.kvkk.gov.tr adresinde bulunan Panço Giyim Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi Veri Sorumluları Bilgi Sicil Sistemi Bildirimini inceleyebilirsiniz. Gizlilik Politikasının ilgili bölümünde yapılacak güncellemeler işbu metinde de yapılmış sayılacaktır.
İşbu Aydınlatma Metni, Panço Giyim Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından, Panço Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikasının ayrılmaz bir parçası olarak, 15.06.2024 tarihinde güncellenmiştir.